събота, 6 октомври 2018 г.

Моята тераса - есенна, но не и тъжна :)

Ехааа, последната ми публикация е била преди цели три месеца! Това си е своеобразен "рекорд", като се има предвид, че през това време не съм спирала да правя нови неща, но така става, когато човек не си прехвърля навреме снимките на тези нови неща на компютъра и те заминават заедно със стария му телефон...😉 Е, ще гледам вече да бъда по-сериозна в това отношение! 😇
Сега по същество. Неотдавна започна да ме човърка мисълта, че колкото и да си харесвам терасата в слънчеви тонове, наближава времето, когато слънце ще гледаме през крив макарон и несъотвествието между това, което се случва навън и лятното настроение вътре, неминуемо ще започне да ме дразни, както между другото се случи миналата зима, но тогава така и не предприех нищо по този въпрос, затова пък сега твърдо реших, че промяна ще има.
В началото плановете ми бяха съвсем различни (някакви плетива ми се въртяха из главата), но за щастие мен самата работа ме води в правилната посока и още първата добра идея води до втора и т.н.
Като за начало твърдо реших, че ще използвам тези кошници, с които най-накрая успях да се сдобия!


Предвидени бяха за двете саксии със здравец и едната наистина "заспа" вътре,


но се оказа, че втората е твърде голяма и не влиза. Чудейки се какво за правя успях да сътворя серия от глупости и грозотии, на които по разбираеми причини нямам  снимки, докато един ден не се сетих, че имам зебло и нещо като чувалче ще ми свърши чудесна работа. Много пъти съм показвала как ги шия, така че от самия процес нямам снимки, освен тази :


За тези, които не могаг да се досетят - квадратът е дъното, а правоъгълникът е с дължина 4 пъти по страната на квадрата. За вътрешната част (в моя случай е от черно хасе) се прави абсолютно същото, после двете части се зашиват една за друга и така...Ама че обяснение...😃😃😃 Всъщност, ето това трябва да се получи :


А това са платовете и материалите, които съм използвала за декорирането на терасата.

зебло; кафяв, бял и черен плат; дървени копчета

помпони
Разбира се + шевната машина и пистолета за горещ силикон, къде без тях! 😉

Такаа..Следващото, много важно нещо ми бяха щорите! Не може без тях, защото 1.- терасата е много светла, а аз не обичам толкова светлина и 2. - разказвала съм ви вече за санирането и тъпата дограма, която ми сложиха - 4 крила, от които двете крайни, неотваряеми  и огромни, т.е. нямат изчистване от външна страна. Като добавим и кооперацията, която ми изникна на една ръка разстояние, щорите стават просто задължителни! Този път се спрях на бял плат с черни помпони. Уших ги точно както и предишните, т.е. - измерих прозорците, отрязах два правоъгълника  с резерви по три сантиметра от дългата страна и по шест сантиметра от късата, тъй като там има двойно подгъване, за да могат да се нанижат металните пръчки, които да ги държат изправени,



след което залепих с горещ силикон помпоните:



Сега да се върнем на ъгълчето със здравеца. Точно до него има един бял стол, който лятото беше декориран с жълти красоти, а сега реших да му ушия две калъфки за възглавнички - черна за седалката и от зебло - за облегалката :



Мъничко разкрасих тази от зеблото с един надпис (използвайки текстилен маркер и шаблони) и четири пискюла, които направих от конци за бродиране.









За щипките реших да изработя нещичко от картон, облечен с плат :


Бялото, което виждате на снимката е картон. Зеблото и черния плат се зашиват на машина, след което с горещия силикон се лепят за картона, като за целта предварително са оставени резерви. Трябва да се получи това: 


А това отново се лепи, за да се получи следната форма (както виждате няма дъно, няма и смисъл да има, тъй като в него се слага кашпа):

За да не е толкова скучно, набързо му уших и дръжка, на която залепих две от дървените копчета :



Толкова ми хареса това, което се получи, че бързичко натворих още сума ти такива, само че вече не за щипки а за цветенца. За да има някаква интрига ;) реших част от тях да направя точно като това от снимката, а останалите да са зебло, съчетано с бяло и зебло, съчетано с бяло и кафяво. :


А за цветето, което краси масата намерих някаква много подходяща цветово дрешка в един магазин за дрехи втора употреба. Ръкавите се оказаха прекалено тесни, но затова пък от с изрезки от предницата и гърба успях да облека саксията.:



Освен това на безумно ниската цена от 2 лв. се сдобих с една чергичка, която чудесно се вписа в новия интериор на терасата. Отварям една скоба, за да кажа на тези, които са от Бургас, че съвсем близо до Юск открих един магазин, май аутлет се води, с много ниски цени, в който понякога има страхотни попадения. Чергата е от него. :


Преди да покажа искам да ви кажа, че много се радвам, че този път камерата на телефона успя да улови точно това, което виждат и моите очи, нещо, което иначе рядко се случва, защото май хич ме няма в снимането 🙈















Сега да видим лятото как ще надграждам...😉


Няма коментари:

Публикуване на коментар